YWAM primitief leven... - Reisverslag uit Nürnberg Schweinau, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu YWAM primitief leven... - Reisverslag uit Nürnberg Schweinau, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu

YWAM primitief leven...

Blijf op de hoogte en volg Bettie

11 September 2014 | Duitsland, Nürnberg Schweinau

Lieve mensen,

Eindelijk heb ik een plek met Wi-Fi gevonden! Snel even een update van de afgelopen dagen.
De reis naar Nürnberg toe is goed verlopen. Met wat vertragingen onderweg ben ik God dankbaar dat ik steeds mijn volgende trein heb mogen halen.

De reis is nu echt begonnen en de afgelopen dagen waren dan ook pittig. Veel nieuwe mensen en weinig tijd voor mezelf.
De groep bestaat uit ongeveer 150 personen waarvan er maar 25 jongens zijn. Een kippenhok dus.

De kamer waarop ik slaap is ongeveer net zo groot als mijn kamer thuis, alleen dan gevuld met 3 stapelbedden en twee matrassen op de grond. Erg druk, maar gelukkig heb ik gezellige kamergenoten!

We werden de eerste dagen meteen in het diepe geworpen, geen douches tot aan zaterdag… In mijn geval had ik geluk dat ik de dag er voor nog had kunnen douchen. Maar de meeste dames hebben hier veel moeite mee gehad.
Maar het mooiste van al is, dat we nu wel kunnen douchen… In de groepsdouche (natuurlijk mannen en vrouwen gescheiden ;) van het zwembad op ongeveer 15 minuten loopafstand.
Ik had wel verwacht dat ik niet in een luxe situatie terecht zou komen, maar toen ik dit hoorde moest ik wel even slikken.

De eerste week is vooral een kennismakingsweek.
Nürnberg is een schitterende stad. Als iemand ooit een stad wil bezoeken, raad ik je Nürnberg zeker aan!
We zijn vanaf gisteren begonnen met wat meer diepgang en ik begin me dan ook beter op mijn plek te voelen. Ik zie uit naar wat God allemaal in petto heeft en zal me dan ook open stellen voor nieuwe ervaringen.

Omdat ons huis zich op het industriegebied buiten Nurnberg bevind, is de fiets één van de beste vervoersmiddelen. De bus en de U-bahne zijn ook een goed vervoersmiddel maar dat kost ook aardig wat. De meeste mensen hebben op dit moment een fiets en ik hoop zelf zaterdag naar de Fliemarket (vlooienmarkt) te gaan om een tweedehands fiets te shoppen.
Op dit moment heb ik alles nog lopend kunnen bereiken maar morgen gaan we naar de ‘Wonderland Studio’s’ en dan zal ik toch echt een fiets nodig hebben.

Er zijn al veel dingen gebeurd en de staff hier is vol passie voor God. Hun enthousiasme werkt aanstekelijk, maar ik ben er nu wel achter hoe nuchter ik ben als Nederlander. Over veel dingen word gezegd, daar moet je mee naar God toe. Ik geloof dat, maar toch ben ik heel praktisch ingesteld en wil ik zelf de touwtjes nog teveel in handen houden.
Wie weet ga ik leren om dit alles los te laten, maar voor nu ben ik praktisch ingesteld en zal ik zaterdag opzoek gaan naar een fiets.

Mijn verhaal is toch langer geworden dan ik had gehoopt. Maar ik wil jullie bedanken voor het lezen en voor alle steun die ik de afgelopen tijd heb gekregen!
Ook wil ik vragen of jullie me mee willen nemen in gebed. Ik geloof namelijk dat God niet op één plek is maar bij iedereen.

Blessings en Vaya con Dios <3

p.s. lieve familie, voor jullie een speciale extra dikke knuffel en bedankt voor alle lieve apjes! Wanneer we wi-fi in het huis hebben zal ik hier dankbaar gebruik van maken en jullie beter op de hoogte houden!

  • 11 September 2014 - 17:52

    Pa Ma Linda En Stijna:

    hallo Bettie

    leuk om van je te horen! wat een avontuur in die trein!!! geen douches?? volgens pa kan dit zeker een week :P daarna beginnen mensen je wel te ruiken haha. heel veel plezier daar!!! en tip van ma: je moet vooral laag bieden op de fiets :P leuk dat je naar een vlooienmarkt gaat haha das weer is wat anders dan een kringloop ;) xxxx van ons thuis!

  • 11 September 2014 - 19:52

    Femke:

    Haai Bets,

    Oooo ik heb je vanmiddag even gesproken maar toch leuk om dit even te lezen en nog meer te lezen/horen :) Wauww zo primitief had ik het weer niet verwacht. Maar dat kan jij wel aan. Ik ken je langer dan vandaag!
    Succes met je fiets en die tip van je moeder vind ik wel slim!! Ga jij maar eens even onderhandelen maak er wat moois van. Als je wifi heb moet je wel even je fiets showen he :) haha

    Geniet ervan meid! Ik neem je mee in gebed kan nooit kwaad!
    Ik kan niet wachten... Tot sneell
    JeweetZelfff

  • 11 September 2014 - 22:54

    Carolien:

    Lieve Bettie!!

    Wat ben je toch een prachtig mens! En God gaat je alleen maar nog mooier maken!
    Geniet ervan en weet dat controle goed is, maar vertrouwen is beter;)
    Maar een fiets kopen omdat je daar de financiën voor hebt gekregen van je lieve Papa
    kan natuurlijk geen kwaad:).
    Kheb je vanavond gemist op de eerste YA avond trouwens!
    Maar heel veel zegen daar in Duitsland en die primitiviteit is mss om jullie vast voor te
    bereiden op Africa;).

    lieve meid, ik bid voor je en weet dat je nooit alleen bent.
    blessings!

    liefs, caro

  • 12 September 2014 - 22:19

    Anne Wijnja:

    Hej Bettie,
    Leuk om te lezen!! Wauw succes in Nurnberg, ik hoorde idd dat ze een nieuw gebouw hebben voor de mota enzo, tof dat je daar als 1e lichting bij bent, zulke verhalen gaan de geschiedenis in! Heel veel zegen!! <3

  • 15 September 2014 - 10:09

    Sara:

    Bettie!! Wat een primitief leven zeg. Dappere held, we bidden voor je!! Ik ben benieuwd hoe de aankomende week voor je gaat zijn. Welk onderwerp behandelen jullie deze week? Blessings!

  • 23 September 2014 - 20:29

    Bart:

    wat grappig, als ik dit doorlees krijg ik weer visioenen van Canada en hoe het daar geregeld was. maar was n super tijd! aanbidding moet ook gaaf zijn met zo'n grote groep :)
    keep us up!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie

2015 Daar waar ik begon met een 1-jarige reis met God, gaat het verhaal nog verder. Ik heb geleerd dat het niet zal blijven bij een jaar, maar dat ik mijn hele leven met God op pad mag gaan en daar zal ik dan ook meer verslagen over achterlaten! 2013 Een jaar lang op reis naar verschillende plekken met verschillende doelen. Mijn reis zal beginnen in Oekraiene. Hier zal ik mijn tijd doorbrengen als Au Pair. Later zal mijn reis gaan naar Nürnberg (Duitsland), hier zal ik een DTS (Discipleschap training school) gaan volgen. Voor mij is dit een jaar op pat om te ontdekken waar God mij voor wil gaan gebruiken en ik zal me hier dan ook voor open stellen!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 15569

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 19 Juni 2015

SOIP (school of intercessory prayer)

04 September 2014 - 08 Maart 2015

MOTA DTS

30 November 2014 - 28 Februari 2015

Outreach Burkina Faso

31 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Oekraïne

Landen bezocht: