Mission-Live conference - Reisverslag uit Neurenberg, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu Mission-Live conference - Reisverslag uit Neurenberg, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu

Mission-Live conference

Blijf op de hoogte en volg Bettie

09 November 2014 | Duitsland, Neurenberg

Lieve familie en vrienden,

Ik betrap me er op dat het al weer drie weken geleden is dat ik wat van me heb laten horen.
Maar de afgelopen weken waren erg druk en er was weinig ruimte om verslagen te typen.
Wat mij nu de ruimte geeft om jullie een nieuw verhaal te geven van mijn ervaringen hier in Nürnberg.

Vorig weekend hadden we Mission-Live conferentie. Dit was een conferentie die gericht was op missies. We hadden verschillende sprekers die hun ervaringen vertelde over het leven als zendeling.
De conferentie was hier in Nürnberg. Dat betekende veel logees.
De Revival DTS uit Herrnhut kwam in zijn geheel naar ons toe. Omdat ons huis al over vol is kon niet de hele DTS bij ons verblijven. Maar een groep van 25 mensen verbleef in ons huis. Wij kregen er 2 kamergenoten bij.
Voor de andere mensen waren er kerken die hun deuren hadden opengesteld.

De conferentie was voor mij erg uitdagend. Het leverde veel vragen op.
God heeft Zich op verschillende manieren aan mij getoond en meerdere malen gesproken. Zijn vraag voor mij was: ‘Ben je bereid Alles aan mij over te geven.’
De twee weken voor de conferentie was God mij aan het voorbereiden.
Op het moment dat God de vraag dus stelde was het antwoord niet moeilijk. ‘Ja, ik wil gaan waar God mij zend en daarmee alles aan Hem overgeven.’
Ik wil in het hier en nu leven en ook vandaag bereid zijn om te gaan waar God mij zend. Maar mijn keuze zal niet alleen voor DTS zijn. Stap voor stap wil ik elke dag van mijn leven gaan waar Hij mij heen wil zenden. En dit is al begonnen met het komen naar Nürnberg.

We zijn deze week begonnen met een ministry project. We moeten zelf een project bedenken waaraan we de aankomende 3 weken willen gaan werken. Mijn project zal te maken hebben met mensen met een (drugs)verslaving en het brengen van het evangelie.
Hoewel ik het spannend vind, wil ik mijn stappen nemen met God en vertrouw ik ten volle op Hem!

Ook wil ik een laatste update geven over mijn outreach naar Burkina Faso.
De afgelopen week is het erg rumoerig geweest in Burkina Faso. De president is gevlucht en rebellen/het leger heeft de macht overgenomen. Daarnaast zijn de grenzen tijdelijk dicht (geweest). Ik weet niet wat de situatie op dit moment is, maar ik zal uitleggen wat de keuze voor outreach zal zijn.
Als eerste zullen wij niet illegaal een land binnen dringen. Dus als de grenzen gesloten zijn, gaan wij niet naar Burkina Faso.
Maar we blijven bidden dat God ons duidelijk wil maken waar Hij ons wil gebruiken. Ik geloof dat God een plan heeft met de groep en dat Hij ons aan het voorbereiden is op een intensieve reis. Op dit moment is de groep lichtelijk verdeeld. De ene helft is gespannen over de situatie en weet niet wat de juiste keuze is en de andere groep ziet er alleen maar meer naar uit om op outreach te gaan.
Ik wil gaan waar God mij zend en als dit Burkina Faso is dan zal ik daar vol passie heen gaan, is het een ander land dan zal ik ook daar vol passie heen gaan!
Uiteindelijk gaat het niet om mij of om de missie die we gaan doen, het gaat om God en Zijn hart voor alle andere mensen.

Daarnaast zijn de visums nog steeds niet rond. We zijn op zoek naar contacten binnen de gemeente van Nürnberg die ons hierin kunnen helpen. Het is een proces dat heel lang kan duren maar niet lang hoeft te duren. Op dit moment weten we er geen raad meer mee. We blijven bidden en vertrouwen op God, maar we zien ook dat de tijd korter word en er meer twijfel begint te komen.
En deze week hoorde we iets nieuws, het huis waar we nu in verblijven is een huur pand. Het huis biedt geen mogelijkheid tot groei en was bedoeld als tijdelijk onderkomen. Op dit moment kunnen we nog in het huis blijven, maar de huur loopt tot januari. Het kost teveel om het huis te houden terwijl wij op outreach zijn. Daarom is de huur niet langer en moeten we opzoek naar een nieuw gebouw.
Wij zijn in januari op outreach, dus onze spullen moeten op een andere plek zijn voor dat we weg gaan. Dit is een dringend gebedspunt. Want het bergen van de spullen van 130 mensen is niet gemakkelijk.

Hoewel dit een paar grote punten zijn, vertrouw ik volledig op God. Hij beweegt en laad zien dat Hij ons hier heeft gebracht met een reden. Als je wil, neem ons dan mee in gebed. Ik waardeer het erg om te horen dat mensen bidden voor mij en de DTS. Dit is erg opbouwend, thanks guys!

Bless you all!

  • 09 November 2014 - 22:38

    Stijna:

    Hoi lieve Bettie
    Wat ben je een dapper meisje!
    Ik ben heel trots op jou!
    Weet dat God van je houd met heel Zijn Hart!
    Afgelopen weekend heb ik veel geleert over Gods Vader liefde!
    Liefs Stijna

  • 10 November 2014 - 11:13

    Esther:

    Hey Meis,

    Super leuk om te lezen hoe jij de DTS ervaart en mooi hoe je blijft kijken naar God en je vertrouwen op Hem stelt.

    Liefs, Esther

  • 10 November 2014 - 16:39

    Linda:

    Hè lieve Bettie, dapper hoor al die dingen die jullie van plan zijn! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt met Alles en iedereen daar. Geniet van je vrijheid daar!! Dikke kus linda

  • 16 November 2014 - 09:18

    Tonny:

    Lieve Bettie

    We blijven bidden dat Gods plan met jou tot uitvoer zal komen hoe dan ook. Blijf vertrouwen opbouwen en weet dat je veilig bent in zijn handen.

    Liefs je zussie Tonny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie

2015 Daar waar ik begon met een 1-jarige reis met God, gaat het verhaal nog verder. Ik heb geleerd dat het niet zal blijven bij een jaar, maar dat ik mijn hele leven met God op pad mag gaan en daar zal ik dan ook meer verslagen over achterlaten! 2013 Een jaar lang op reis naar verschillende plekken met verschillende doelen. Mijn reis zal beginnen in Oekraiene. Hier zal ik mijn tijd doorbrengen als Au Pair. Later zal mijn reis gaan naar Nürnberg (Duitsland), hier zal ik een DTS (Discipleschap training school) gaan volgen. Voor mij is dit een jaar op pat om te ontdekken waar God mij voor wil gaan gebruiken en ik zal me hier dan ook voor open stellen!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 15565

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 19 Juni 2015

SOIP (school of intercessory prayer)

04 September 2014 - 08 Maart 2015

MOTA DTS

30 November 2014 - 28 Februari 2015

Outreach Burkina Faso

31 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Oekraïne

Landen bezocht: