Terug in het mooie Nederland ^^ - Reisverslag uit Molenaarsgraaf, Nederland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu Terug in het mooie Nederland ^^ - Reisverslag uit Molenaarsgraaf, Nederland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu

Terug in het mooie Nederland ^^

Blijf op de hoogte en volg Bettie

19 Maart 2015 | Nederland, Molenaarsgraaf

Lieve mensen,

Tijd vliegt en na 6 maanden ben ik dan weer terug op Nederlandse bodem.
De afgelopen maanden heb ik geprobeerd jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van al mijn avonturen die ik samen met God heb mogen beleven.
Mijn laatste bericht was verstuurd vanuit Burkina Faso… Daar zal ik nu mijn verhaal dan ook starten.

De laatste dagen

De reis terug is zeer voorspoedig verlopen. We hadden verwacht dat we een lay-over van 24 uur zouden hebben. Toen we onze boardingpass hadden gekregen, bleek onze overstap tijd maar 1 uur te zijn. Dit was een zegen, want iedereen verlangde er erg naar uit om weer terug te zijn in Duitsland!
Vanuit Frankfurt hebben we de trein genomen naar Nürnberg, waar we de nacht door hebben gebracht in de Wonderland studio’s. Want het was te laat om nog door te reizen en we wilde onze nacht niet doorbrengen op een treinstation. We zijn toen op zondag verder gereisd naar Herrnhut, waar we de afsluiting van de MOTA DTS hebben gehad.

Toen we bij het kasteel aankwamen werden eerst onze spullen in ‘quarantaine’ genomen en wij werden meteen doorgeloodst naar de douche. Allemaal procedures om te vermeiden dat we insecten vanuit Burkina Faso mee zouden nemen het huis in.
Ik werd dankbaar ontvangen door 2 van mijn oud kamergenoten (Anne en Kirsten). De volgende dagen hebben we vooral veel met elkaar opgetrokken en bijgepraat over de laatste maanden.
Toch was ik met regelmaat in mijn kamer te vinden met de meiden uit Burkina Faso. Vooral omdat het erg druk is om in een gebouw te komen met 100 studenten en iedereen heeft zo zijn/haar eigen verhaal.

Ook hebben we deze week twee reflectie dagen gehad op de afgelopen 3 maanden. Deze dagen waren erg krachtig en we hebben met elkaar naar de mooie en pittige momenten mogen kijken. Ook hebben we les gekregen op “hoe te re-integreren in de maatschappij”. En ja daar heb ik veel van kunnen leren ;)
Ook hebben ze deze week ons voorgesteld aan de vervolg opleidingen binnen YWAM Herrnhut. In eerste instantie dacht ik er over na om School of Worship achter mijn DTS aan te doen. Maar door mijn DTS heen ben ik hier anders over na gaan denken.
Terwijl zij ons de scholen aan het voorstellen waren sprak School of intercessory Prayer (SOIP) mij wel aan, maar mijn verlangen om naar huis te gaan was erg sterk, dus heb ik hier toen verder geen aandacht aan gegeven.

Op zondag 8 maart ben ik thuis gekomen. Nu is het proces aangebroken om alles te verwerken wat er het afgelopen half jaar gebeurt is. Ik vertel graag over mijn ervaringen. Ondanks dat ik niet altijd weet hoe ik moet beginnen. Het is teveel om zomaar samen te vatten. Maar het wordt met de dag makkelijker om het er over te hebben en het uit te leggen aan de mensen om me heen.

Wat nu…?!

God is de afgelopen twee weken sterk met mij aan de slag gegaan. Om dingen recht te zetten en nieuwe dingen te openen. Dit heeft me ook gebracht bij het puntje “Wat nu…”
Ik vind het zelf erg fijn om weer thuis te zijn en ik ben dankbaar voor de manier waarop ik thuis ben ontvangen. Iedereen echt super bedankt voor jullie steun de afgelopen maanden! Vooral mijn familie, ik wil jullie ook op deze manier bedanken voor de liefde en steun die jullie naar mij geuit hebben. Ook al was het niet altijd even gemakkelijk om de jongste niet in Nederland te hebben.
Maar ik heb ook ervaren dat een leven met God niet altijd te plannen valt. De afgelopen twee weken heb ik de vraag bij God neergelegd “Wat heeft U nu voor mij weggelegd…?”
Zijn antwoord… “Rust…”
Mijn volgende vraag was, “Hoe en waar ziet U dat voor U?”
Zijn antwoord was niet opdringerig of geforceerd, maar eerlijk en persoonlijk gericht. “Bettie, waar denk jij dat je de meeste rust zal ontvangen?”
De keuze was niet gemakkelijk en ik heb er dan ook even mee gewacht dit te antwoorden.
Maar uiteindelijk heb ik God geantwoord “In Herrnhut…”
Toen was zijn reactie direct maar oprecht. “Ga dan terug…”


School of intercessory Prayer (SOIP) (School van voorbeden).

Met dit bericht wil ik een korte blik in de toekomst werpen. Omdat SOIP tijdens mijn laatste week in Duitsland mij al aansprak ben ik er mee naar God gegaan.
Door Zijn antwoord op mijn vraag “Wat nu?” kwam deze school al weer meer naar boven. Hoe langer ik er over nadacht hoe meer rust ik er over kreeg. Uiteindelijk heb ik er voor mezelf voor gekozen om deze school te gaan volgen. Het is vanaf 7 april 2015 t/m 19 juni 2015.
Dit betekend 3 maanden terug naar Duitsland. Dit zal voor mij een tijd zijn om dingen af te sluiten van de afgelopen DTS periode en nieuwe ervaringen op te doen.
Deze tijd zal ik onderanderen bezig zijn met de volgende onderwerpen:
• Intimitijd met God
• Karakter van God
• Vader-Zoon-Heilige Geest
• Geestelijk strijd en autoriteit in gebed
• Voorbeden

Mijn grootste deel zal plaats vinden in Duitsland. Maar er zal ook een korte outreach zijn naar Israël en Jordanië.

Ook deze tijd zal ik te volgen zijn op bettieonderweg.waarbenjij.nu.
Nogmaals bedankt voor de steun van het afgelopen half jaar en alle gebeden die er vanuit jullie uit zijn gegaan voor de MOTA DTS.

Gods zegen en spreek me gerust aan, ik deel graag over mijn gebeurtenissen en ik hoor graag wat er bij jou het afgelopen half jaar allemaal gebeurd is!

Blessings vanuit het mooie Molenaarsgraaf!

  • 19 Maart 2015 - 14:55

    Johan:

    hoi Betty, welkom terug na deze mooie ervaringen. En sterkte met de nieuwe keuze om weer voor een tijd naar Duitsland terug te gaan om nog meer te leren. Groetjes van Johan

  • 20 Maart 2015 - 19:22

    Fenny:

    Geweldig Bettie, mooi hoe je Gods stem verstaat en Zijn weg gaat.
    Ik neem aan dat je leeft op giften, zoek je nog een sponser en hoe en wat gaat dat?

  • 06 April 2015 - 18:04

    Maaike:

    Hoi Betty
    Onze zoon zit te denken om deze DTS te gaan doen, omdat hij erg geinteresseerd is in graphic design. Heb je hier ook iets van gezien? Komt dat een beetje aan bod? Leren mensen ook op dit terrein nieuwe dingen denk je of gaan ze er van uit dat mensen al artists zijn als ze daar komen? Is er enige vorm van systematische les?
    Ik schrik eerlijk gezegd wel een beetje van je verhalen: zoveel meisjes en maar 25 jongens.....Hoe verging het de jongens? Blijft het zo overbevolkt op die slaapkamers of zijn ze van plan dat anders te gaan aanpakken? Waren mensen ingedeeld in kleinere groepen? Ik zou het wel leuk vinden om persoonlijk wat meer van je te horen om te kijken of dit het echt is. Onze zoon twijfelt nog wel over zijn geloof en doet dit jaar eindexamen havo. Hij zit te denken aan een tussenjaar voor hij met kunstacademie o.i.d. gaat beginnen..
    Groetjes
    Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie

2015 Daar waar ik begon met een 1-jarige reis met God, gaat het verhaal nog verder. Ik heb geleerd dat het niet zal blijven bij een jaar, maar dat ik mijn hele leven met God op pad mag gaan en daar zal ik dan ook meer verslagen over achterlaten! 2013 Een jaar lang op reis naar verschillende plekken met verschillende doelen. Mijn reis zal beginnen in Oekraiene. Hier zal ik mijn tijd doorbrengen als Au Pair. Later zal mijn reis gaan naar Nürnberg (Duitsland), hier zal ik een DTS (Discipleschap training school) gaan volgen. Voor mij is dit een jaar op pat om te ontdekken waar God mij voor wil gaan gebruiken en ik zal me hier dan ook voor open stellen!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 15577

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 19 Juni 2015

SOIP (school of intercessory prayer)

04 September 2014 - 08 Maart 2015

MOTA DTS

30 November 2014 - 28 Februari 2015

Outreach Burkina Faso

31 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Oekraïne

Landen bezocht: