Back in Herrnhut :) - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu Back in Herrnhut :) - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu

Back in Herrnhut :)

Blijf op de hoogte en volg Bettie

11 April 2015 | Duitsland, Herrnhut

Hallo iedereen,

We zijn weer onderweg.
De tijd vliegt en ik ben al weer bijna een week onderweg…
De afgelopen dagen had ik geen internet, mijn excuus dus dat ik niet zoveel van me heb laten horen. Ook merk ik nu al dat internet niet een hele fijne bezigheid voor mij is, dus zal ik daar alleen maar dankbaar gebruik van maken in de weekenden. Dan heb ik door de weeks geen afleiding en meer tijd om alle informatie te verwerken en tijd met God door te brengen 

Maar laat ik eens denken wat ik kan delen van de afgelopen dagen…
Ik vertrok maandag 6 april (2e paasdag) rond de middag. De reis heb ik gepland via BlaBla cars. Dit is een site waarop mensen kunnen aangeven wat voor auto rit ze maken en waar mensen dan mee mee kunnen reizen. Hier zit wel een bijzonder begin van mij reis in verweven.
Dit verhaal begint eigenlijk op zaterdag 28 maart. Ik wilde graag mijn reis boeken om wat meer zekerheid te hebben. Ook had ik ergens aan God gevraagd of het niet meer dan 60 euro zou kosten, maar daar had ik verder niet meer bij stil gestaan. Op deze zaterdag vond ik dus een bus reis van Rotterdam naar Dresden, wat helemaal geweldig was. Alleen koste de reis 71 euro en dan nog de trein van Dresden naar Löbau zou me nog eens 20 euro kosten. Net voor ik wilde boeken dacht ik, laat ik God vragen wat Hij er van vind. Tja je weet maar nooit…
Toen zij Hij “Wacht nog 5 dagen”.
Ik vond dit erg lastig, maar uiteindelijk heb ik er voor gekozen om te luisteren. Donderdag zou ik de reis gaan boeken. Woensdag avond lig ik in bed en toen vroeg ik me af ‘Hoe laat wil God eigenlijk dat ik mijn reis boek?’
“16.00 uur” was zijn atnwoord.
Ik geloofde alleen niet dat het God was die dit tegen mij zij en dat het maar mijn eigen gedachten waren. De volgende dag zat ik al redelijk snel achter de laptop opzoek naar een betrouwbare reis. Maar de tijd verstreek en er kwamen maar geen nieuwe reizen online. Rond 3 uur zonk de moet mij diep in de schoenen. Toen zij God tegen me “Je gelooft het niet he, dat als ik 4 uur zeg dat het 4 uur is…” Ja ik schaamde me, maar ergens zag ik ook wel Gods humor er in terug komen.
2 minuten over 4 log ik nog eens in op BlaBla cars en warempel staat er een nieuwe rit online. God had het allemaal pressies verteld, stukje bij beetje.
Deze rit koste me uiteindelijk 40 euro en dan nog 17 euro voor de trein. Dan kom je met een totaal op 57 euro, en zie ik ook daarin dat God voorziet!

Tijdens mijn trein reis heeft God ook verschillende mensen op mijn pad geplaatst. Een oude man die mij hielp met het vinden van mijn bus, een jongen in de bus die op weg was naar een dorp voor Löbau en een jongen die op weg was naar het station na Löbau! Op elk moment was er wel iemand die ik tegen kwam met wie ik in gesprek was.

’s avonds kwam ik aan en werd ik meteen verenigd met wat meiden van mijn vorige DTS. Het is heerlijk om te zien dat God ook daarin voorziet.

Dinsdag hadden we vooral een rustige dag met aanbidding en ’s middags inschrijven voor de school. En vanaf woensdag zijn we echt van start gegaan.
De groep bestaat uit 11 leerlingen, 9 meiden en 2 jongens. Daarnaast hebben we nog 6 medewerkers die onze lessen verzorgen. Met de hele groep hopen we in het begin van mei ook aftereizen voor outreach.

De lessen zijn interessant en ik leer veel nieuwe dingen. Maar bovenal geniet ik van alle individuele momenten die ik met God door mag brengen. De bossen zijn hier schitterend en God zegent ons met heerlijk lente weer!
Ik ben volop aan het genieten en ik zie er naar uit wat God allemaal nog gaat doen!

Blessings en een dikke knuffel vanuit Herrnhut,

  • 11 April 2015 - 12:15

    Femke!!:

    Goed om wat van je te hoor Bets!
    Hele goede en fijne tijd toegewenst!!!
    Geniet ervan blessingss!!!
    Dikke knuffel van Heidebeek vliegt jou kant op!

  • 11 April 2015 - 12:47

    Johan:

    hoi Bettie, dat klinkt als een mooie start! Veel plezier en zegen deze nieuwe periode. Groetjes uit Nederland.

  • 11 April 2015 - 14:22

    Johan:

    Veel plezier daar, Bettie! Groetjes uit Hoornaar haha;p

  • 11 April 2015 - 21:48

    Lianne:

    Mooi Bettie! Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen! Geniet van het prachtige lenteweer daar en van alle nieuwe dingen die je weer mag leren! xxxxx

  • 12 April 2015 - 00:41

    Linda:

    Fijn dat je heel bent aangekomen!!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!! Geniet er van! Xx Linda

  • 12 April 2015 - 05:29

    Esther:

    Super Gaaf meis! Geniet ervan. Knuff

  • 12 April 2015 - 14:28

    Bram En Helma:

    Lieve Bettie, wat een mooie vette knipoog van God zo aan het begin van di nieuwe avontuur. Hij heeft voorzien en Hij zal voorzien! Lieve groeten van ons vier.

  • 12 April 2015 - 22:28

    Carolien :

    Blessings!!!

  • 13 April 2015 - 15:21

    Rens:

    Heel bijzonder te lezen over het boeken van je reis....

  • 24 April 2015 - 17:46

    Oma Romeijn:

    Bettie, van harte gefeliciteeerd met je verjaardag!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie

2015 Daar waar ik begon met een 1-jarige reis met God, gaat het verhaal nog verder. Ik heb geleerd dat het niet zal blijven bij een jaar, maar dat ik mijn hele leven met God op pad mag gaan en daar zal ik dan ook meer verslagen over achterlaten! 2013 Een jaar lang op reis naar verschillende plekken met verschillende doelen. Mijn reis zal beginnen in Oekraiene. Hier zal ik mijn tijd doorbrengen als Au Pair. Later zal mijn reis gaan naar Nürnberg (Duitsland), hier zal ik een DTS (Discipleschap training school) gaan volgen. Voor mij is dit een jaar op pat om te ontdekken waar God mij voor wil gaan gebruiken en ik zal me hier dan ook voor open stellen!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 15557

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 19 Juni 2015

SOIP (school of intercessory prayer)

04 September 2014 - 08 Maart 2015

MOTA DTS

30 November 2014 - 28 Februari 2015

Outreach Burkina Faso

31 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Oekraïne

Landen bezocht: