Outreach update... - Reisverslag uit Neurenberg, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu Outreach update... - Reisverslag uit Neurenberg, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu

Outreach update...

Blijf op de hoogte en volg Bettie

18 November 2014 | Duitsland, Neurenberg

Hallo allemaal!

Hier een korte update over outreach.
Daar waar alle plannen zo duidelijk waren, is het hele schema nu letterlijk omgegooid.
Alles loopt wat hectisch en daar waar we eerst op 5 december uit zouden vliegen, word alles vervroegt en zullen we, als het allemaal door gaat, op 1 december vertrekken naar Burkina Faso.

Vorige week zijn we met het team een nieuw proces in gegaan. Omdat de verdeeldheid in de groep groot was hebben we een gesprek gehad met de leiders van de school. Zij hebben ons de vraag voorgelegd: Burkina Faso? Ja of Nee. Het was geen stem ronden om te bepalen of we wel of niet naar Burkina Faso zouden gaan, het was een vraag om aan te geven wat je zelf zou willen.
We begonnen met een team van 16 mensen en de groep bestaat nu uit 10 personen.
De afgelopen weken zijn we al aardig naar elkaar toe gegroeid, het splitsen van de groep voelde niet helemaal goed. Maar de mensen die bewust nee hebben gezegd voegen zich nu bij een andere groep voor een land in Afrika.
En de overgebleven 10 vormt de harde kern van Burkina Faso. met deze mensen mag ik een avontuur aan gaan waar ik nog geen idee van heb!
Gaan met 10 mensen herinnerd me aan thuis. Het is net of dat ik met mijn eigen familie op stap ga 

Na dat we dit proces hadden afgerond leek alles rustig te verlopen. Op 28 november hebben we onze laatste lecture dag en daarna zouden we nog een week hebben om voor te bereiden op outreach. Maar het probleem met de visa’s loopt op. Het proces is nog steeds niet van start gegaan en op dit moment word het, menselijk gezien, tijd om te kijken naar een mogelijk plan B.
Plan B. is in dit geval, het stop zetten van het visa proces en een outreach van 90 dagen. De meeste Amerikanen en Canadezen moeten Europa namelijk verlaten voor 90 dagen voordat ze weer terug mogen komen. Daarom zal onze outreach langer zijn dan eerst gepland.
Maar als nog hopen we op de visa’s, want de 90 dagen outreach lost niet alle problemen op. Wij hebben namelijk een meisje in ons team uit Colombia. De regels zijn in dit land een stuk strenger. Als ze geen verblijfsvergunning/visa voor Duitsland krijgt moet zij direct vanuit Burkina Faso terug naar Colombia. En om het verhaal nog ingewikkelder te maken, laat Colombia geen mensen in vanuit Afrika, i.v.m. Ebola.
Het is een ingewikkeld verhaal en outreach komt steeds dichter bij.
Ook hebben veel van de studenten het geld nog niet om een vliegticket te betalen.
Alles bij elkaar brengt veel vragen op. Maar ik merk dat, ondanks alle problemen, er een golf van vertrouwen door het huis gaat. Mensen bidden met elkaar en er wordt open gesproken over de situaties. Het is letterlijk in Gods handen en wij kunnen niets meer doen.
Ondanks alles gaan we gewoon door met plannen en heb ik vandaag mijn vaccin voor gele koorts (Yellow Fever) gehaald.

Er zijn nog maar 10 dagen over voor dat ik zal vertrekken op outreach… ja, tijd vliegt als je het naar je zin hebt!

We kunnen jullie gebed hier hard gebruiken. We hopen en bidden dat God deuren gaat openen bij de gemeente van Nürnberg, niet alleen voor ons, maar ook voor de toekomstige MOTA-DTS scholen. Want een doorbraak nu, opent deuren voor de toekomst!

Ik ga nu toch echt mijn bed opzoeken, want morgen weer een bijzondere dag met als thema: De Heilige Geest <3

Bless you all!

  • 19 November 2014 - 00:37

    Linda:

    Hè Bettie, wat spannend allemaal zeg!! Ik hoop voor jullie dat alles toch door kan gaan!! En anders dat er een mooi alternatief kan zijn. We zullen vanuit hier ook voor je bidden hoor!!
    Dikke kus linda

  • 19 November 2014 - 07:26

    Stijna:

    Hee bettie!! 10 mensen is een mooi getal

  • 19 November 2014 - 10:17

    Carolien:

    Lieve Bettie!

    Wat ik nu ga zeggen weet je al lang, maar wat voor mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God!
    Als God voor jullie is, wie kan er tegen jullie zijn?!
    En dat kan ik nu makkelijk zeggen, maar het blijft lastig om volledig te vertrouwen...
    Bid voor jullie! Je bent een topper!

    God Bless you!

    Liefs, Caro

  • 21 November 2014 - 17:44

    Je Weet Zelff! :):

    Wauww dat is wel weer even wennen een kleiner team, kan ook weer zo zijn voordelen hebben! Spannend ook met je visa's. Wij hebben deze week onze visa aangevraagd het blijft voor ons ook spannend of we hem volgende week gaan krijgen.

    Bijzonder! Houd me op de hoogte!
    Dikke knuffel uit Nederland!

  • 21 November 2014 - 21:12

    Esther:

    Lief zusje,
    T is bijna zover, het grote avontuur naar Burkina faso.
    Andreas en ik leven met je mee. Veel plezier met de voorbereidingen
    Super leuk dat je deze blog bijhoud.
    Is echt leuk om te lezen.

    Zegen en kusjes van ons drietjes ;-)!

  • 24 November 2014 - 19:50

    Helma:

    Hoi lieve Bettie,
    Ik had nog niet eerder je verslagen gelezen, maar nu zat er een link bij de gemeentemail en zodoende kwam ik terecht bij je verhalen. Wat maak je een hoop mee en wat kom je jezelf tegen op allerlei fronten. Ik denk dat je rijkelijk gezegend terug gaat komen van out reach, maar ook van de gehele DTS. Gods zegen voor alles wat gaat komen, vertrouw op Zijn plan. Lieve groeten van ons viertjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie

2015 Daar waar ik begon met een 1-jarige reis met God, gaat het verhaal nog verder. Ik heb geleerd dat het niet zal blijven bij een jaar, maar dat ik mijn hele leven met God op pad mag gaan en daar zal ik dan ook meer verslagen over achterlaten! 2013 Een jaar lang op reis naar verschillende plekken met verschillende doelen. Mijn reis zal beginnen in Oekraiene. Hier zal ik mijn tijd doorbrengen als Au Pair. Later zal mijn reis gaan naar Nürnberg (Duitsland), hier zal ik een DTS (Discipleschap training school) gaan volgen. Voor mij is dit een jaar op pat om te ontdekken waar God mij voor wil gaan gebruiken en ik zal me hier dan ook voor open stellen!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 15597

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 19 Juni 2015

SOIP (school of intercessory prayer)

04 September 2014 - 08 Maart 2015

MOTA DTS

30 November 2014 - 28 Februari 2015

Outreach Burkina Faso

31 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Oekraïne

Landen bezocht: