WIFI :) - Reisverslag uit Neuhaus, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu WIFI :) - Reisverslag uit Neuhaus, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu

WIFI :)

Blijf op de hoogte en volg Bettie

21 September 2014 | Duitsland, Neuhaus

Hallo,

Ja, daar zijn we dan weer.
En met een dankbaar hart kan ik zeggen dat we eindelijk Wi-fi hebben :)
Het is zo fijn om reacties van jullie allemaal te lezen, het is een bemoediging voor mij!

De dagen hier beginnen nu echt vorm te krijgen. We zijn begonnen met de eerste officiële lecture week. Met als thema: Gods stem verstaan.
Het is zo gaaf om te ontdekken dat God echt spreekt en met mij en de andere studenten aan de slag gaat.

Verder hebben we eindelijk wat meer structuur. We beginnen iedere dag om 9 uur in één van de twee kerken die zich hebben opengesteld. Hier beginnen we met een aanbidding of gebedsmorgen.
Het is voor mij een heerlijk begin van de lecture.
Daarnaast hebben we officieel om de dag ‘Work duty’. Ik zit in het keuken team en mag eens in de 4 dagen het avondeten regelen met nog 7 anderen. (De groep bestond uit 16 mensen, dit hebben we opgesplitst, zodat we maar 2 keer in de week hoeven te koken)
Daarnaast gaat het koken op een speciale manier. We koken niet in pannen voor 150 mensen, nee we hebben een veldkeuken! Voor wie dit onbekend is, het is een keuken die mee word genomen met het leger als zij op missie gaan.
Een zeer bijzondere manier van koken maar zeer productief voor zoveel mensen.

Afgelopen weekend hadden we Art intensives. Dit waren 2 dagen waarin we een opdracht kregen die we moesten uitvoeren. Onze eerste opdracht was: Ga de straat op en ontmoet een onbekende. Vraag naar zijn/haar verhaal en schrijf een lied over die persoon.
Dit was echt iets waar ik tegenop zag maar wat een geslaagde opdracht is geworden. Ik heb een geweldig meisje mogen leren kennen en de tekst kwam sneller dan ik had verwacht.
Samen met Philip (andere student van de muziek track) heb ik het lied afgemaakt en is het klaar om te worden uitgevoerd.
Voorheen heb ik nog nooit echt een lied geschreven (met uitzondering voor Femke ;)) maar ik ervaar dat God mij inspiratie geeft.

Dit weekend ben ik er even tussenuit. Anne (één van mijn kamergenoten) had gevraagd of ik met haar mee wilde naar haar woonplaats (Neuhaus). We zijn vrijdag avond vertrokken en vanavond zal ik weer terug reizen naar Nürnberg. Het is goed om er even tussenuit te zijn.

Het thema van deze week was goed en bijzonder, maar ook zeer intensief. Iedereen gaat door zijn/haar breekpunten heen. Ik ben geen uitzondering op deze regel.
Gods liefde is iets wat mij de afgelopen maanden zo bezig heeft gehouden en met een dankbaar hart mag ik zeggen dat er doorbraken zijn geweest afgelopen week!

Ik zie uit naar wat God allemaal gaat doen deze week! Afgelopen week was een volle week met lecture en aankomende week hebben we maandag, dinsdag en woensdag lecture en donderdag, vrijdag, zaterdag Art intensives.

Het is maar een kleine blik in wat hier allemaal gebeurd, maar ik hoop met mijn blog een beetje inzicht te geven wat God allemaal aan het doen is en wat ik allemaal leer.

Voordat ik deze mail afsluit wil ik nog even zeggen dat ik een fiets heb!
Ik wilde naar de flea market gaan, maar ik was me verslapen (of eerlijk gezegd vergeten dat het al weer zaterdag was). We zijn naar de Wonderland Studio’s geweest en daar bleek een hele kleine markt te zijn met 6 kraampjes. Hier stonden 2 fietsen te koop en heb ik een goede tweedehands fiets op de kop weten te tikken. Mijn nuchterheid is deze week erg verandert en ik ben God dankbaar dat Hij dit zo heeft geleid.

Bedankt voor alle gebeden en voor de steun!
Hoewel ik me hier echt begin thuis te voelen mis ik thuis wel op z’n tijd ;)
Gewoon kunnen douchen wanneer je wil, fatsoenlijke Hollandse pot, gezellig thee drinken met vrienden en bijpraten bij de vuurkorf.

Ik wens jullie Gods onmisbare zegen toe!

  • 21 September 2014 - 17:31

    Carolien:

    Lieve Bettie!

    Wat goed om van je te horen!
    Fijn dat het al aardig een thuis gaat worden.
    Ook mooi dat God zo heerlijk met jullie bezig is!
    Hij ziet en kent jou en wil jou heerlijk gebruiken voor Zijn koninkrijk!

    geniet ervan en ik bid voor je!
    Je zal nog meer nieuwe talenten leren kennen!

    Gods zegen en veel liefs

  • 21 September 2014 - 20:16

    Tonny:

    Lieve Bettie.

    Fijn om te horen dat je een eigen plekje aan het maken bent met God. Geniet van alle momenten. Morgen start de kring en we zullen je in onze gebeden zeker meenemen.

    Gods zegen en van mij liefs met knuffels Tonny.

  • 22 September 2014 - 18:56

    Ik Weet Zelfff:

    Bettiee,

    Coowl om te lezen wat je allemaal doet! Wat een uitdaging om de straat op te gaan zomaar voor iemand een lied te gaan schrijven. Echt moedig dat je dat hebt gedaan!

    Geniet ervan! Dan doe ik dat ook :) Vol trots vertel ik hier dat jij een DTS in Duitsland volgt haha. coowl!
    Groetjess en dikke knuffel :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie

2015 Daar waar ik begon met een 1-jarige reis met God, gaat het verhaal nog verder. Ik heb geleerd dat het niet zal blijven bij een jaar, maar dat ik mijn hele leven met God op pad mag gaan en daar zal ik dan ook meer verslagen over achterlaten! 2013 Een jaar lang op reis naar verschillende plekken met verschillende doelen. Mijn reis zal beginnen in Oekraiene. Hier zal ik mijn tijd doorbrengen als Au Pair. Later zal mijn reis gaan naar Nürnberg (Duitsland), hier zal ik een DTS (Discipleschap training school) gaan volgen. Voor mij is dit een jaar op pat om te ontdekken waar God mij voor wil gaan gebruiken en ik zal me hier dan ook voor open stellen!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 15620

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 19 Juni 2015

SOIP (school of intercessory prayer)

04 September 2014 - 08 Maart 2015

MOTA DTS

30 November 2014 - 28 Februari 2015

Outreach Burkina Faso

31 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Oekraïne

Landen bezocht: