It was my birthday!!! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu It was my birthday!!! - Reisverslag uit Herrnhut, Duitsland van Bettie Romeijn - WaarBenJij.nu

It was my birthday!!!

Blijf op de hoogte en volg Bettie

26 April 2015 | Duitsland, Herrnhut

Hallo vrienden en familie!

Ja het is weer tijd voor een nieuwe blog.
Ik zal proberen alles zo kort en duidelijk mogelijk uit te schrijven, maar er gebeurt zoveel, dat ik alvast mijn excuus aanbied als het verslag misschien van hot naar her gaat…

De eerste maandag van onze school hebben we een rooster gekregen. Het eerste wat ik dacht was… Ow help… de dagen zijn goed vol gepland. Maar geen berg is te hoog voor onze Hemelse Papa. De afgelopen twee weken zijn super gelopen.

De afgelopen 2 weken hadden we 2 verschillende spreeksters, beiden uit Zuid-Afrika. Waar de ene vol evangelisch was, had de andere juist meer een hervormde kijk op het geloof. Dit heeft mij flink door elkaar geschut.
Dankbaar kan ik zeggen dat God de vakjes in mijn hoofd heeft opgerekt en sommige zelfs gebroken. Ik ben erg geneigd om God in een doos te stoppen en te zeggen: ‘dit is mijn God…’
Maar God heeft duidelijk laten zien dat Hij niet in een doos te stoppen is. Wanneer je denkt dat je Hem begrijpt, komt Hij wel met een nieuwe dimensie van Zijn liefde.

Iedere morgen om 6 uur hebben we ochtend gebed met de groep. We doen dan voorbeden voor een land. Dit wordt iedere morgen geleid door 2 verschillende studenten. Het is bijzonder om te zien dat mijn beeld op gebed helemaal verandert is. Toen ik 3 weken geleden hier naartoe kwam had ik niet verwacht dat we veel met bidden bezig zouden zijn, (wat natuurlijk wel te verwachten zou zijn, als je een school van gebed en voorbeden gaat doen…) want bidden was voor mij niet echt een uitdaging in mijn geloofsleven. Maar vanaf de eerste les dag word ik flink gevormd.
Bidden is niet alleen praten met God, maar het is juist zoeken naar Gods hart!
Ik zou zoveel hier op willen schrijven over alle getuigenissen die nu al naar voren komen en alle dingen die ik mee maak, maar het is teveel om op te schrijven…
Maar alles wat ik hier doe en leer is tot eer en glorie van God! Hij heeft alles in Zijn hand.

Verder hebben we iedere dag van 2 tot 4 uur ‘workduty’. De afgelopen 2 weken hebben we bladeren geharkt. Verbazingwekkend vind ik het nog fijn om te doen ook! Het is heerlijk om na alle tijd met je hoofd bezig te zijn geweest even iets te doen waarbij je niet na hoeft te denken.
Ook heeft God ons gezegend met heerlijk weer!

Het is bijzonder te zien hoe anders deze school is in verhouding tot de DTS die ik heb gevolgd. Maar ik kan wel zien dat God de DTS heeft gebruikt om me hier terug te brengen.
And we know that in all things God works for the good of those who love Him. Who have been called according to His purpose ~Romans 8:18~

Het is fijn om verhalen vanuit Nederland te horen. Ik wil ook echt iedereen bedanken voor alle lieve verjaardag wensen!
Ik heb me echt jarig gevoeld! Lieve kaartjes, berichtjes en mooie awkward momenten. Er is nog nooit in zoveel verschillende talen voor mij gezongen, dat is weer eens een nieuwe ervaring.
Nu ik dan eindelijk volwassen ben met mijn 21 jaar, zal er een hele nieuwe wereld voor mij open gaan :P het klinkt zo heerlijk zweverig, maar de waarheid ligt er ook in. Ik kijk terug op een bijzonder jaar en zie uit naar dit nieuwe jaar!

We hebben al wat meer te horen gekregen over outreach, alleen mag ik niet vrijuit spreken over waar we heen gaan. We vertrekken zondag as (3 mei) naar het midden oosten. Hier zullen we zijn tot 4 juni en dan zullen we een week reizen door Duitsland en dan nog 1 week op de basis verblijven voor dat ik weer naar huis kom. Ja de tijd gaat snel, maar ik ben dankbaar voor hoe het allemaal loopt.
Familie Wijnja, heel veel zegen deze week met de Revival DTS over de vloer. Ik hoop dat het voor zowel jullie als hen een mooie ervaring mag zijn!

Blessings en een dikke knuffel vanuit het rustige Herrnhut!

  • 26 April 2015 - 14:47

    Wim En Marry:

    Bettie wel te laat maar ook van ons nog Van harte gefeliciteerd.

  • 26 April 2015 - 19:22

    Femke:

    Je bent een topper!! Blijf je uitstrekken naar meer! :) succes met de voorbereidingen van je outreach!

  • 26 April 2015 - 19:32

    Tonny:

    X x x

  • 26 April 2015 - 20:39

    Harmen:

    Tof om je verhaal te lezen en je weer enthousiast te zien! Ga zo door!
    Groetjes Harmen en Geralda

  • 27 April 2015 - 09:27

    Bram En Helma:

    Lieve Bettie, een hele mooie outreach gewenst. Dat is al snel lezen we. We bidden jullie kracht, wijsheid en veiligheid toe. Dat je op de plek waar je terecht komt, tot zegen mag zijn. Groeten Bram, Helma en 2 wijsneuzen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bettie

2015 Daar waar ik begon met een 1-jarige reis met God, gaat het verhaal nog verder. Ik heb geleerd dat het niet zal blijven bij een jaar, maar dat ik mijn hele leven met God op pad mag gaan en daar zal ik dan ook meer verslagen over achterlaten! 2013 Een jaar lang op reis naar verschillende plekken met verschillende doelen. Mijn reis zal beginnen in Oekraiene. Hier zal ik mijn tijd doorbrengen als Au Pair. Later zal mijn reis gaan naar Nürnberg (Duitsland), hier zal ik een DTS (Discipleschap training school) gaan volgen. Voor mij is dit een jaar op pat om te ontdekken waar God mij voor wil gaan gebruiken en ik zal me hier dan ook voor open stellen!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 15603

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 19 Juni 2015

SOIP (school of intercessory prayer)

04 September 2014 - 08 Maart 2015

MOTA DTS

30 November 2014 - 28 Februari 2015

Outreach Burkina Faso

31 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Oekraïne

Landen bezocht: